Ontdek hoe Leader in Me in het basisonderwijs helpt om leerlingen verantwoordelijkheid te laten nemen, leerlingen en teamleden beter laat samenwerken en helpt een sterke cultuur op school te bouwen waar iedereen kan groeien!
Leader in Me provides elementary schools with a model and process that addresses common challenges that are unique to students during these formative years. Parents, educators, and school administrators are concerned with their child’s physical, mental, social, and economic well-being, all of which are factors that can contribute to or hinder academic success. Teachers, staff, and administrators at Leader in Me Schools are empowered to provide support in all of these areas by creating a learning environment that addresses whole-child education with five (5) Core Paradigms. These paradigms influence the behavior of staff, students, and their families.
5 Basis Paradigma’s
Nadat ze vanuit de omgeving van de school feedback had gekregen over hoe ze haar matig functionerende school kon verbeteren, integreerde schooldirecteur Muriel Summers van A.B. Combs in Raleigh, North Carolina in 1999 Baldridge kwaliteitstools, Stepehn Covey’s ‘7 gewoonten’ en andere best practices in haar school. Ze wilde een leiderschapsmodel voor leerlingen ontwikkelen. Dit was het begin van iets bijzonders.
Sindsdien heeft de school twee keer de prijs voor beste ’themaschool’ in de VS gewonnen. Maar het mooie is dat het model ‘Leader in Me’ door de tijd heen toegankelijk is gemaakt en gedeeld met duizenden scholen over de hele wereld.
Leader in Me werkt als een ‘operating system’ (zoals Windows of MacOS op je computer) in de school. Het geeft context en maakt dat alle initiatieven in de school en de prioriteiten die voor iedere school uniek zijn op een geïntegreerde manier worden benaderd. Leader in Me geeft je grip op de drie belangrijkste uitdagingen waar alle scholen voor staan in de 21e eeuw: goede leerresultaten, persoonlijke ontwikkeling van leerlingen en een sterke cultuur van waarden die onze samenleving belangrijk vindt.
Leerlingen in een Leader in Me school bloeien op in een omgeving waar ze zich veilig voelen, vertrouwen krijgen en ondersteund worden door leerkrachten en andere medewerkers die hun potentieel zien. Door ieder kind als een ‘leider’ te zien met unieke gaven en talenten, kunnen alle aspecten van leren bij de leerling opbloeien. De leerlingen leren vaardigheden voor dit ‘persoonlijk leiderschap’ waarmee ze hun potentieel kunnen ontwikkelingen en ook meer initiatief nemen in het behalen van de traditionele leerresultaten bij taal- en rekenlessen bijvoorbeeld.
Leerling ontwikkeling Lesmateriaal voor leerlingen
Leader in Me laat het leiderschap zien die we nodig hebben om ons onderwijs nieuw in te richten: leiderschap binnen de school, en in het bijzonder in de leerlingen zelf.
– Sir Ken Robinson, onderwijsexpert en auteur
Wij komen u graag op uw school meer vertellen over Leader in Me en hoe een implementatie op uw school eruit kan zien.