FranklinCovey Education, een divisie van FranklinCovey, is al bijna drie decennia een vertrouwde aanbieders van educatieve leiderschapsprogramma’s en schoolontwikkelingstrajecten. De programma’s, boeken en inhoud van FranklinCovey zijn gebruikt door duizenden basisscholen, middelbare en postsecundaire scholen en instellingen, waaronder educatieve centra en scholen voor beroepsonderwijs in alle 50 staten in de Verenigde Staten en in meer dan 50 landen.
In onze samenwerking met top-opleiders investeren we voortdurend in onze training, coaching en materialen. We willen zo educatieve materialen consistent verbeteren om duurzame, positieve verandering te bewerkstelligen. Om ons vermogen om het leven van miljoenen studenten te bereiken en te beïnvloeden te vergroten, geven we een korting op ons onderwijsaanbod met 40 tot 60 procent, waardoor deze voor iedereen toegankelijk zijn. FranklinCovey levert ook gratis educatief materiaal aan studenten in nood via fondsen die zijn opgezet door de verkoop van The Seven Habits of Highly Effective People-trainingen aan bedrijven.
Onze mensen zijn hartstochtelijk toegewijd aan het maken van een positief verschil in onderwijs met hun hulp en expertise. Het FranklinCovey Education-team bestaat voornamelijk uit voormalige docenten en schoolleiders uit verschillende onderwijsniveaus en -entiteiten, zodat docenten de allerbeste informatie krijgen van mensen die het echte verhaal van het onderwijs kennen.
Leader in Me werd oorspronkelijk ontwikkeld door een directeur en haar team van leraren die hun studenten naast hun academische instructie de nodige levensvaardigheden wilden bijbrengen, zoals leiderschap, verantwoordelijkheid, probleemoplossing, aanpassingsvermogen, effectieve communicatie en meer.
Die directeur was Muriel Summers. Tijdens haar eerste paar jaar bij A.B. Combs Leadership Magnet Elementary School in Raleigh, North Carolina, benoemde zij met haar team ‘leiderschap’ als het nieuwe ‘magneetthema’ van de school. Ze besloot om Baldridge-kwaliteitstools, FranklinCovey’s The 7 Habits of Highly Effective People en verschillende andere educatieve best practices te gebruiken bij het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een leiderschapsmodel voor haar studenten, docenten en medewerkers.
Binnen een paar jaar beleeft A.B. Combs een enorme verandering en werd de school # 1 magneetschool in Amerika genoemd. De school zag verbeterde academische prestaties, verhoogde inschrijving, stijgende ouder- en lerarentevredenheid en hoger niveau van zelfvertrouwen van studenten. Verschillende andere scholen in het hele land namen kennis van en repliceerden het leiderschapsmodel van Summers en, net zoals A.B. Combs, bereikten ze vergelijkbare verbeteringen. Maar om het echt toegankelijk te maken voor alle scholen nam Summers contact op met Stephen Covey, en zo ontstond het Leader in Me proces.